Recenze knihy - Základy léčby inzulínem

Město: Praha
Rok vydání: 2006
Počet stran: 39
ISBN: 80-239-6414-3
cena : ? Kč

Anotace

„V současné době je k dispozici několik rozsáhlých publikací určených diabetikům, jež velmi podrobně shrnují možnosti a způsob léčby této nemoci a jsou velmi kvalitním zdrojem informací a rad. Praxe v našem diabetologickém centru nám ukázala, že při zahájení terapie inzulínem by byla vhodná nerozsáhlá, nicméně kompaktní informace, umožňující pacientovi rychlou orientaci v přístupech k této chorobě a poučenější diskusi se svým ošetřujícím diabetologem či edukační sestrou vedoucí k rychlejšímu osvojení si pravidel léčby svého onemocnění.“ (z úvodu knihy)

Naše recenze

Publikace je určená pro zkušenější pacienty a pro lékaře-nediabetology, kterým zprostředkuje kniha zajímavé poznatky. Po předmluvě a úvodu začíná kniha seznamovat čtenáře se základy léčby inzulínem. Nejdříve vysvětluje grafy, které s touto problematikou souvisejí. Poté poskytuje obecný pohled na diabetes a na jeho nebezpečí. Zabývá se také základními přístupy k léčbě inzulínem, dočtete se o principech léčby inzulínem, o volbě a podávání inzulínu. Kniha také radí jak nalézt správnou dávku inzulínu. Věnuje se i inzulinoterapii a dietě, tomu, jak reagovat na výkyvy glykémie. Více informací je tu také o kontrole léčby, hypoglykemii, hyperglykemii a ketoacidóze, o sportování s diabetem a o tom, jak uchovávat inzulín atd. V závěru publikace najdete další literaturu vhodnou pro studování tohoto tématu. Publikace je velmi přehledná a dobře členěná. K přehlednosti přispívají také mnohé grafy a tabulky a každá kapitola má shrnutí nejdůležitějších informací.